لو ست بتعاكس جوزك إيه رد فعلك؟.. هيدى كرم: "أديله جرعة اهتمام وحب".. شيريهان أبو الحسن: "الاشتباك غلط وحسسيه إنك بتغيرى عليه".. أحمد حسنى: "الستات كلها هجومية ولازم تعمل خناقة"

قال الفنان أحمد حسنى فى برنامج "راجل واتنين ستات" إنه قضى 2020 وهو يُسأل، وأصر هو وهيدى كرم على توجيه الأسئلة لشريهان أبو الحسن .

وكان موضوع حلقة اليوم "لو جوزك بيتعاكس" وتم توجيه السؤال من هيدى كرم لشريهان أبو الحسن لو أنتى حسيتى إن في واحدة مركزة مع جوزك وتربطكم علاقات اجتماعية ما سيكون رد فعلك، فيما أصر أحمد حسنى على أن تجيب على السؤال.

وأجابت شريهان أبو الحسن "أنا اتغظت وانتى بتسألى في الأساس".

هيدى كرم
هيدى كرم

 

وعقبت شريهان أبو الحسن، أنها لم تنم بسبب موضوع الحلقة مؤكدة أنه لو رأت هذه السيدة مرة واحدة فلن تشتبك أبدا، وتساءلت شريهان أبو الحسن عن اختيارات للإجابة.

وأعطت هيدى كرم اختيارات، وهى هل تبينى لزوجك الغيرة هل تحاولين أو تطلبين منه عدم الخروج إلى ذلك المكان هل ستتشاجرين مع الفتاة التى أظهرت إعجابها بزوجك، أو توصليلها بطريق مباشر أو غير مباشر أنك تفهمينها؟

شيريهان أبو الحسن
شيريهان أبو الحسن

وقالت شريهان أبو الحسن أنا جربت كل الحاجات، ولعبت كل الألعاب لأنك في الأول لا تكون فاهم شخصية الزوج في هذه المواقف وتكون لا تعرف ردة الفعل هل هو يريد أن يتدلل، لابد أن أقول له إنى واخدة بالى وإنه قمر وإن عاجب الستات لكن في كل الأحوال الاشتباك مع الست الأخرى خطأ.

وتابعت: انتى مش هتقلبى على جوزك برضه وما ينفعش تتهمى زوجك وحسسيه إن أداءه أداء رجل محترم وإن أداءه أداء راقى لأنه لو أنه أحس أنه متهم سيبدأ في الارتباك والدفاع عن نفسه ، فلا تواجهيها ولا تشتبكى معها لأن هذا إحساس سىء جدا وصعب على الفتاة أعملى نفسك مش شايفاها حسسيه انك بتغيرى عليه ده مش وحش.

أحمد حسنى
أحمد حسنى

 

وعلق الفنان أحمد حسنى إن الحاجة الوحيدة عند الست بصرف النظر عن جنسيتها وأن رد الفعل في هذا الموضوع هجومها على كل الأطراف وبتعمله بطريقة أو بأخرى مبدئيا هي هتتخانق مع زوجها، وإما هتجيب البنت من شعرها، وإما هتشبع نفسها من الست الأخرى بطريقة أو بأخرى والستات لهم طرق كثيرة .

وتابع أما مع زوجها فهى تعرف مفاتيحه وتعرف طريقته وعارفة تخشله منين وفى واحدة بتخش انت بتبص ليه انت بتعمل ليه، لازم كده كده في البيت هتكون في خناقة والرجل سيتضايق في حالة واحدة بس لو الموضوع لا يساوى الحدث وأن الست أخدت الموضوع بشكل أكبر مما يحتمل على الرغم إن أحساس الغيرة ده حلو قوى بالنسبة للراجل ، ما فيش ست عندها الكنترول أبدا في الموضع ده، وكل ما الوقت بيعدة قيمة الرجل لدى زوجته تزيد.


 

 

هذا الخبر منقول من اليوم السابع