تغريدات الفنانين.. محمود البزاوي لـ"الفراعنة": ربنا معاكم يا رجالة

تغريدات الفنانين.. محمود البزاوي لـ"الفراعنة": ربنا معاكم يا رجالة
تغريدات الفنانين.. محمود البزاوي لـ"الفراعنة": ربنا معاكم يا رجالة

غرد عدد من فناني مصر عبر حسابتهم الشخصية بموقع التدوين المصغر "تويتر"، خلال الساعات الماضية تشجيعًا للمنتخب المصري، الذي من المقرر أن يلتقي بنظيره الروسي مساء اليوم بكأس العالم 2018.

 

جيل التسعينات

ففي هذا الصدد، قال الفنان محمد هنيدي: "يارب وفقنا لو مش عشان الـ ١٠٠ مليون عشان كابتن مجدي عبد الغني، عشان ٢٨ سنة عاشهم جيلنا جيل التسعينات وهو بيتذل كل يوم وكل ساعة من الكابتن".

 

وكان رد الكابتن مجدي عبد الغني على التغريدة: "عيب كدا على فكرة".

 

ربنا معاكم يا رجالة

ومن جانبه، قال الفنان محمود البزاوي: " ١٩ يونيو ٢٠١٨ يا رب يكون يوم تاريخي بالنسبه لمصر والعرب ويكون أول فوز مصري وأول فوز عربي على مستضيف البطولة.. ناس كتير مستنية فرحة تنسيها همومها.. ربنا معاكم يا رجالة".

 

العالم كله بيشجع معانا

فيما غردت الفنانة نيللي كريم: "العالم كله بيشجع معانا مصر واللعبه الحلوه بالمصري.. والروسي، نيللي كريم مع وسط البلد، اورا اورا اورا".

 

إن شاء الله تبقى متيسرة

وغرد  الفنان أكرم حسني: "إن شاء الله تبقي متيسرة مع روسيا و منتخبنا يليسها".

 

بإذن الله حنكسب

ومن جانبه، دون الفنان أحمد السعدني على حسابه الرسمي: "لم يذهب فنان واحد لاوتيل الفريق و كل هذه الصور تم التقاطها في المطار واوتيل سوفيتيل الذي يقيم به بعض الفنانين ولا توجد صوره واحده لفنان مع لاعب "على لسان اشرف ذكي نقيب الفنانين"، معرفش مين طلع الاشاعه دي و يا ريت نقفل الموضوع ده خالص وندعي باخلاص وبإذن الله حنكسب".

 

 

 

هذا الخبر منقول من الفجر